Нефтохимик Бургас :: Форуми :: Бургас :: Град Бургас |
|
<< Предишна тема | Следваща тема >> |
Суперпроект отваря Бургас към морето |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji
|
Автор | Отговор | ||
ji |
| ||
Регистриран потребител #1 Регистриран: пт юли 21 2006, 20:18съобщения: 3402 | Суперпроект отваря Бургас към морето Изпреварваме Варна с първия интермодален транспортен комплекс у нас, каквито има в най-модерните пристанищни градове От Румяна Емануилиду Бургас ще има своя морска гара. Тя ще бъде част от така наречения единен пътнически център, който ще бъде изграден в крайморския град. Това предвиждат и трите проекта, които бяха предложени на обществено обсъждане. До 5 години в Бургас трябва да бъде създадена зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида превоз - железопътен, автобусен и морски. Идеята е взета от големите европейски пристанищни градове. Във вашия град ще се създаде единен пътнически център и ще се даде възможност за развитие на яхтено пристанище, каза непосредствено преди обсъждането министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Това ще бъде първият в България интермодален транспортен комплекс. Следващият ще е във Варна. Реализирането му ще допринесе изключително за развитието на туризма и за стимулиране на бизнеса, допълни министърът. За финансиране на проекта се предвиждат две възможности - от структурни фондове на Европейския съюз или чрез Публично-частно партньорство. Трите идейни проекта са създадени от три архитектурни ателиета - студио “Мотто" /арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова/, “Зодиак" /представлявано от арх. Тодор Дафов/ и Бургаска строителна асоциация /представлявана от арх. Никола Ликоманов/. Те предвиждат преместване на съществуващата автогара, за да се отвори централната пешеходна улица “Александровска" до морето, изграждане на морска гара, яхтено пристанище, търговски зони и места за забавления и атракции. В самата стилистика са търсени морски елементи и уникалност с амбициите зоната да стане емблематична за черноморския и пристанищен Бургас. Кметът Йоан Костадинов представи идеята си част от Пристанището също да се даде за стопанисване на общината чрез формите на публичната или частната общинска собственост. Става въпрос за корабни места от 1-во до 6-то и за управлението от общината и на пасажерското пристанище, и на яхтеното, които могат да бъдат изградени на тези места. “Порт Бургас има Мастерплан, който позволява центъра на пристанището да се измести с 300-400 метра на юг. Или паралелно с изграждането на новата обсъждана зона, трябва да се изгражда и Терминал № 1, Терминал № 2Б и фериботния комплекс", коментира изпълнителният директор на “Пристанище-Бургас" ЕАД Аргир Бояджиев. Той смята, че разширението на търговското пристанище няма да попречи на реализирането на обществения проект. „Александровска” стига до брега в проекта на Мотто Той предвижда създаването на множество зони - входна, централна, автогара, жп гара, яхтен клуб и морски център, ВИП-зона и спортен център. В този проект ул. “Александровска" стига морето чрез пешеходен мост, който да бъде обвързан с паркова среда, така че потокът да премине плавно в новата градска територия. Тъй като в проектираната зона се преплитат три вида транспорт - жп, автобусен и морски, проектантите ги организират в единна система. За тях е било водещо новият градски център да има атракционен, търговски и административен характер, да се изгради характерен образ на пристанищната зона на Бургас, която да се превърне в символ на града. Връзката между главната пешеходна улица и Морската градина и в момента е прекъсната. С централното си място зоната би могла да определя в голяма степен визията на града. Сега територията е с контролиран достъп и е част от Пристанище-Бургас. Евентуална промяна на характера и функциите би била свързана с опазване на ценните архитектурни обекти - като сградата на митницата, жп гарата, както и всички съществуващи фарове. Входна зона В нея се извършва пешеходната връзка с улица “Александровска". Жп-гарата се допълва от нов логистичен или търговски център. В проекта има още информационен и атракционен център, зелени площи, запазване на съществуващата сграда на митницата, изграждане на множество търговски обекти край гарата и покрай спирката на автобусния транспорт, наземни паркинги. Централна зона - в нея се предвижда изграждането на висока административна сграда, търговски, развлекателен център, атракции, заведения за обществено хранене, зелени площи, както и многофункционално площадно пространство пред голямата развлекателно-търговска сграда. Тук е и подхода към пристанището - той е естествено продължение на площадното пространство. Зона на автогарата - Проектантите са преценили, че на сегашното си място автогара “Юг" запушва пешеходната зона от “Александровска" и предвиждат да се премести, но да има връзка с морската зона - Морска гара с четири корабни места за пътнически кораби. За автобусите е организиран достъп покрай кея под сегашния хотел “Приморец". На мястото на автогарата се изграждат атракции, заведения за обществено хранене и услуги, зелени площи. Пристанищна зона - с Морска гара, атракции, зелени площи, паркинги и съществуващи фарове. Зона на яхтклуб и Морски център - тук е предвидено яхтеното пристанище с автомобилен достъп и всички други услуги за осигуряване на обслужването в него. Яхтеното пристанище е разчетено за 300 яхтени места на място дълбоко, тихо и близо до градския център. Зона на ВИП хотел - съчетана със спортен център, яхтен пристан и зелени площи. Проектантите смятат, че тази зона ще стане визитна картичка на града ни и ще определя неговият морски облик. БСА: Проектът ще доведе половин милион туристи Проектантите от Бургаска строителна асоциация са отчели, че сега градската среда е тотално изолирана от морето. До пристанището няма никакъв пешеходен достъп нито от центъра, нито от Морската градина, както и не съществува Морска гара. В този аспект трите зони в третия проект са съсредоточени около “Александровска", Морската градина и самото пристанище. “Александровска" се явява основен подход към центъра на града. Предвидено е Морската градина да се отвори така, че да има възможност да стигне до морето в района на пристанището. Това е предвидено и в Генералния план за развитие на пристанище Бургас. Частта от 1 до 12 корабно място се предвижда за отдих, спорт и туризъм. Общественият интерес ще бъде задоволен с административни офиси, търговски сгради, както и със сгради за отдих и развлечение. В момента пристанище “Изток" е изолирана изоставена зона, покрита с амортизирани кранове и сгради. С подходящи връзки това може да се промени и така то да стане част от градската структура, е позицията на проектантите. Мястото на автогарата е предвидено да бъде на сегашната спортна площадка “Васил Левски", за да се освободи излазът на пешеходния поток от улица “Александровска" към морето. “Александровска" пресича булевард “Булаир" на същото ниво, а “Булаир", където се движат автомобилите, е вкопана в частта от улица “Фотинов" до района малко след самата жп гара. Тук е предвиден и паркинг за подземно и надземно паркиране на 150 автомобила, обслужващ новата сграда на НКЖ, както и подземен паркинг под сградата на митницата. Проектантите отчитат момента, че изграждането на нов международен пътнически терминал рязко ще увеличи притока на туристи. По груби сметки се очаква около 500 хил. посетители на година да бъдат привлечени по този начин, след реализирането на проекта. Морският терминал ще позволява да се приемат кораби с голям тонаж и размери. Предвидено е той да бъде на два или три етажа като пътниците ще бъдат посрещани на ниво първи етаж и след митническа проверка ще слизат на ниво партер и оттам ще бъдат извозвани към авторага Юг. Аминистративно-търговските сгради са разположени перпендикулярно и така те осигуряват достъп до брега, а същевременно в тях ще бъдат разположени офисите на Пристанищна инфраструктура, Пристанище-Бургас, корабни агенции и други. На 11 и 12 корабни места, където сега са разположени силозите, е предвидена търговско-административна сграда за специализирани пристанищни дейности. Търговски център ще бъде разположен западно от сегашната сграда на митницата. Като огледален образ на пътническия терминал е проектиран Търговско-развлекателен и детски комплекс, богато озеленен и преливащ към Морската градина. В Южния търговски център в близост до бившето 7-мо корабно място е разположен аквариум. В най-южната част близо до фара в тази разработка се предвижда увеселителен и атракционен център. фактор [ Редактирано сб юли 07 2007, 12:10 ] Автобуси от автогарите в Бургас | ||
Най-отгоре | | ||
ji |
| ||
Регистриран потребител #1 Регистриран: пт юли 21 2006, 20:18съобщения: 3402 | ътйкръ Автобуси от автогарите в Бургас | ||
Най-отгоре | | ||
ji |
| ||
Регистриран потребител #1 Регистриран: пт юли 21 2006, 20:18съобщения: 3402 | Мутафчиев: Новият транспортен възел в Бургас ще стимулира туризма "Проектът за създаване на зона за обществен достъп до Транспортен възел ЖП гара - морска гара - автогара в Бургас ще стимулира туризма и частните фирми за морски пътнически превози", заяви в Бругас министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Посещението му в морския град започна със среща с кмета Йоан Костадинови участие в общественото обсъждане на проекта. На него присъстват депутати, транспортни експерти, представители на общинска и областна администрация, както и на големите предприятия в региона. Проектът предвижда създаване на зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида транспорт-автобусен, железопътен и морски. Идеята е взаимствана от големите европейски пристанищни градове. С осъществяването на проекта ще се създаде качествена услуга за гражданите и ще се даде възможност за развитие и на яхтено пристанище в Бругас, каза още министър Мутафчиев. За финансирането му се предвиждат две възможности-от структурните фондове на ЕС или чрез публично-частно партньорство. Това е първият голям проект в Бургас на транспортното ведомство. Министър Мутафчиев заяви, че подобен проект ще се разработва и във Варна покрай модернизацията на източното пристанище. В 12.00 ч. министър Мутафчиев ще открие разширението на пътнически терминал на летище Бургас. news.expert.bg Автобуси от автогарите в Бургас | ||
Най-отгоре | | ||
MuTHu4aP |
| ||
Гост | tova dali shte stane fakt a .. zvuchi inache interesno ... | ||
Най-отгоре | | ||
SHEIKH` |
| ||
Гост | На приказки и проекти сме силни Аз вече събирам пари за коледните разпродажби в МОЛ-а на Тройката, който по план ще е завършен за Коледа И смятам догодина да отделя пари за една вечер в небостъргача, който на груб строеж вече се вижда и от Айтос... Ще видим след 5 години, ако сме живи и здрави какво ще стане..държавната машина бавно се задейства и ме съмнява това да стане в близко бъдеще Да видим кой ще вземе евентуалните концесии Иначе на план всичко изглежда добре... | ||
Най-отгоре | | ||
ivo |
| ||
Гост | Добре че инциативата идва от по-високо ниво а не от местните общинари. Държавата има интерес да получи пари но въпроса е как ние ще си изиграем картите защитавайки интересите на града избирайки най-добрия проект. Това ни е най-слабата част, всеки си налага каквото иска а тук си блеем. Проекта има шанс да се случи, не в мащабите за които ни говорят но нещо подобно. Само не разбирам защо отново намесиха Варна, при положение че техния проект ще е много по-мащабен. За тях държавата ще плати за преместването на пристанище изток и така се освобождава територия колкото от ЖП гарата до ОРБ и от плажа до Космос, в самия център на Варна. Гласят се невероятни неща за там, бургаския проект е по-скоро репетиция. Но дано поне това се случи, жалко че площта е много малка и ще трябва да се запазят сградите на ЖП гара и съществуващите административни сгради. | ||
Най-отгоре | | ||
IkariNoRei |
| ||
Гост | Проблема отново се гледа от грешната страна... "Ще стимулира туризма" - ако чакаме на туризма, Бс ще си остане второразрядно селище, което ще различава от Царево или Приморско само по броя на населението... Аз не искам това. Проектите са добри, но самата им идея е сгрешена. Бургас има потенциал да бъде транспортен , икономически, индустриален и културен център - едно от местата където нещата се случват. Да бъде градът който диктува модата в не само в България но и в целия регион... Вместо това подобни проекти, макар и хубави, ще го превърнат просто в една от дестинациите където шопи и майни да си харчат парите, а бургазлии да чакат на тях. Не мисля че бъдещето на нашия град трябва да бъде такова. | ||
Най-отгоре | | ||
ivo |
| ||
Гост | Бургас може и да няма потенциал в туризма но е престъпление да не използваме всичкия този преминаващ трафик. Все пак при круизния туризъм става въпрос за заможни хора а не за бедняците посещаващи Сл. Бряг. За съжаление последните години и тях изтървахме, Сл. Бряг го превърнаха в огромен търговски център и те просто няма за какво да дойдат до Бургас. С този проект най-малкото ще се разннобрази малко индустриалния облик на града. Аз съм твърдо ЗА, отдавна си мечтаех да бъде направено нещо подобно. | ||
Най-отгоре | | ||
Klirik |
| ||
Гост | А не ти си ебаси човека честно!Бургас не е курортен комплекс,това поне го знаеш нали?!Какво искаш да кажеш с това изтървахме туриситте от СБ?!И стига вече с тая Варна.Експерти ти казват,че Южното Черноморие е с огормен потенциал за туризъм,поради повечето слънчеви дни и по-топлата вода.А това,че пристанище Изток се мести е вярно,НО СЪС СРЕДСТВА НА ОБЩИНАТА,ама и те не знаят къде.Нито Белославското,нито Варненското са удобни за тази цел,а засега други предложения няма. | ||
Най-отгоре | | ||
ivo |
| ||
Гост | Изтърваме туристите мойто момче които доскоро идваха поне да пазаруват и поразгледат града. Нали знаеш с едни автобуси ги стоварваха в града и цял ден обикалят. Знам щот тва сме го правили. Сега тия туристи са много по-малко, какъв ще го правят тук. Пък за варненци дай да не спорим, имат си местна оправа да се оправя, те си знаят работата много по-добре от нашите идиоти. | ||
Най-отгоре | | ||
Отиди на страница >> | |
|
Powered by e107 Forum System