Нефтохимик Бургас :: Форуми :: Бургас :: Град Бургас |
|
<< Предишна тема | Следваща тема >> |
Петролопровод "Бургас-Александруполис" |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji
|
Темата е затворена |
Автор | Отговор | ||
noemis |
| ||
Гост | Референдум за "Бургас-Александруполис" ще има на 17 февруари в Бургас Общинските съветници в Бургас решиха на 17 февруари догодина да има местен референдум за петролопровода Бургас-Александруполис. Въпросът, на който ще отговарят жителите на общината, е: "Одобрявате ли изграждането на петролопровода Бургас-Александруполис с трасе на тръбопровода и с инсталации, разположени на територията на община Бургас?" Решението за допитването бе взето на днешната сесия на Общинския съвет. За организирането на референдума съветниците гласуваха 60 хиляди лева. Още 10 хиляди ще бъдат похарчени за разяснителна кампания, която ще продължи 20 дни. Комисия от седем души, в която влизат съветници и представители на общинската администрация, ще организират кампанията. Предложението за референдума бе на групата представители на "Атака" в Общинския съвет. За да е легитимно допитването, в него е необходимо да участват 51 процента от избирателите. СТАТИЯТА ================== Наистина е важно да се гласува! Друг е въпросът дали някой изобщо ще вземе под внимание резултата от референдума. Референдуми в България не са се провеждали от не знам кога и този със сигурност ще покаже поне колко струваме като граждани и дали има наченки на нещо като гражданско общество. Ако отворите линка, който съм дал, ще видите че има дори хора, които заявяват, че ще си сменят постоянния адрес само за да могат да гласуват. [ Редактирано пн окт 20 2008, 10:59 ] | ||
Най-отгоре | | ||
WarKiller |
| ||
Гост | То е ясно, че ще се гласува, но резултатите от такъв местен референдум освен морална стойност при една международна правителствена сделка - друго няма да постигнат ... Освен това беше обявено, че строителството на петролопровода започва през януари, а ние тепърва ще показваме позиция ... ssad: | ||
Най-отгоре | | ||
noemis |
| ||
Гост | Ето едно интересно мнение взето от форума на Дневник. За съжаление е анонимно. от xxx Анонимен, Неутрално 20 декември, 13:57 Екологичната катастрофа в Керченския пролив налага още веднаж да се преоцени решението за приемната част на двата петролопровода – Бургас Александруполис (БАП) и Бургас – Влъора (АМБО). Предлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният засега вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring) , при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега. Този метод се използува успешно , но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос. На първо място при тези буйове са неизбежни „малки”, „технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива „малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях. На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разливът на нефт в такъв случай ще бъде много голям. Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите. Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е затруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират. Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище „Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност. При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството. Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано. Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас- Александруполис , която трябва да бъде внимателно оценена. В момента нефта, доставен на руско черноморско пристанище е с по ниска цена, поради трудностите при транспортирането му през Босфора и големите демюрейджи, които трябва да се плащат при забавянията. При построяване на нефтопровода цената на нефта доставка в Александруполис ще се повиши, като едновременно с това ще се повиши и цената при доставка в Черно море. Това е неизгодно за потребителите от региона, един от които е България. Съобръженията за опасност от екологична катастрофа се отнасят и за проекта АМБО, който също предвижда използуване на СПМ, макар и в друг район – север-североизток от Поморие. Необходимо е да се вземат адекватни мерки и да се осигури максимална безопасност на операциите при разтоварването на нефта само на новопостроени терминали на пристанище „Росенец”, като държавата ще получи и допълнителни приходи от пристанищни такси. Що се отнася до корабите, които ще превозват нефта, следва да се прилагат стриктно последните изисквания на ЕС и да се използуват само танкери с двоен корпус, което в значителна степен намалява риска от замърсяване при авария. Това изискване следва да се прилага и спрямо всички танкери, посещаващи български пристанища. | ||
Най-отгоре | | ||
MaXiMuM |
| ||
Гост | Според мен наистина трябва някой да излезе и да каже какво точно печели Бургас и какво точно печели България от тази сделка. Защото се чуват само някакви работи от сорта на "много успешна сделка" " много изгодно " и т.н. а в същото време никой не казва какво точно се печели... | ||
Най-отгоре | | ||
Latino_Heat |
| ||
Гост | Бургас нищо не печели от цялата тая работа!!! | ||
Най-отгоре | | ||
MaXiMuM |
| ||
Гост | Latino_Heat написа ... Бургас нищо не печели от цялата тая работа!!! Еми и аз така знам, ама може ли да си 100% сигурен? НЕ...затова най-добре е някой да излезе да обясни. Аз лично смятам, че от това нещо могат да спечелят доста подизпълнители, но дали... | ||
Най-отгоре | | ||
ji |
| ||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1 Регистриран: пт юли 21 2006, 20:18съобщения: 3402 | какво печели бургас от който и да е нов завод от който и да е новооткрит офис в града печели работни места печели пари в местните фирми които ще се занимават със строежа и поддръжката печели известност по света печели бизнес директната печалба на община бургас ще е почти никаква но това важи за всякакъв вид инвестиция в който и да е град в България където възможностите за децентрализирано самоуправление са много ограничени от законите ако има много работа в града това води до подобряване на условията на труд като цяло води до повишаване на заплащането и до повишаване покупателната способност на хората това кара компаниите от сферата на търговията и услугите да увеличават инвестициите си в града като има кой да купува повече ще се строят и повече по-големи по-снабдени и качествени магазини заведения кина това води до повишаване на стандарта на живот има достатъчно икономисти тук за да ги обяснявам аз тези неща бургас ще спечели много бизнес от този проект а развиващите се градове са тези в които има бизнес за екологията нищо не мога да кажа защото там и толкова не разбирам но такива тръбопроводи има много по цял свят и хората са измислили нещата за да са безопасни и сигурни въпроса е и тук да се направи такова доколкото имам наблюдения в нефтохима там руска компания инвестира основно в американски и западноевропейски технологии всяко по-голямо производство пуснато в последните 5 години в нефтохим е по западен проект и технология и пуснато от западноевропейски или американски специалисти Автобуси от автогарите в Бургас | ||
Най-отгоре | | ||
paviqna |
| ||
Гост | Значи да разбирам че си За реализирането на този проект ? | ||
Най-отгоре | | ||
WarKiller |
| ||
Гост | ji написа ... какво печели бургас от който и да е нов завод от който и да е новооткрит офис в града Всичко хубаво... обаче в случая не става въпрос нито за завод, нито за офис... А доколкото съм чел по въпроса - това, което ще спечелят малките фирми от процеса на изграждането му не е нищо особено. А след това какво? Световна известност поради факта, че от тук минава петролопровод... fbhd:) От всичко, което се беше изписало досега най-добре звучеше с идеята за разширяването на пристанище Росенец и разтоварването да се извършва там, но явно това окончателно е отпаднало като вариант. [ Редактирано сб дек 22 2007, 15:24 ] | ||
Най-отгоре | | ||
Man-Utd |
| ||
Гост | каквото и да говорим и рферендом да има .. всичко е решено онея от парламента каквото кажат това става тай че... | ||
Най-отгоре | | ||
Отиди на страница >> | |
|
Powered by e107 Forum System